Noaptea Muzeelor 2013

În fiecare an, în a treia sâmbătă a lunii mai, avem ocazia să percepem unele dintre cele mai importante muzee europene şi într-o altă lumină: a nopţii. Mi se pare o iniţiativă inedită, lăudabilă şi interesantă pentru toţi cei îndrăgostiţi de frumos şi dornici de a privi lucrurile din unghiuri mai puţin obişnuite.
Dacă anul trecut am petrecut o noapte ploioasă, dar frumoasă, prin muzeele din Braşov, încheind parcursul la Castelul Bran, anul acesta, de 18 mai, am ales Sinaia.
Expozitia de trenulete din Gara Sinaia, Noaptea Muzeelor
 
Îmi dorisem de mult timp să vizitez Expoziţia de Trenuleţe din Gara Sinaia. Şi nu mi-a părut rău! Căldura cu care am fost întâmpinaţi, atenţia la detalii, culorile, spaţiile interactive pentru copii, dar şi faptul că pentru Noaptea Muzeelor se plănuia deschiderea până la ora 6:00 m-au încântat şi vă recomand cu căldură o vizită acolo (lu-du: 10-18; bilet: 6 lei (adulţi), 4 lei (copii), 3 lei (grupuri))!
A urmat o mică-mare dezamăgire, căci îmi doream foarte mult să revăd Casa Memorială a lui George Enescu din Sinaia. Deşi pe site-ul instituţiei aceasta apărea ca deschisă până la 00:30, ne-am trezit, ajunşi acolo, că nu aveam ce vizita, pentru că poarta era închisă. Nu mă voi opri să comentez mai mult asupra acestui fapt, pentru a nu dăuna tonului optimist pe care acest articol îl are. Ideea pe care însă eu o susţin de foarte mult timp încoace este aceea că atracţiile din România au nevoie de resuscitare pentru a ajunge toate – calitativ – la acelaşi nivel.
Castelul Peles, Noaptea Muzeelor
 
Ultima oprire a nopţii urma să fie Castelul Peleş, destinaţie impresionantă pentru străini şi autohtoni deopotrivă. Urcând pe poteca ce duce la castel, în aerul răcoros al nopţii, am simţit multă bucurie văzând mulţimea dornică să viziteze acest loc. Ultima intrare avea să fie la 23:45, cam devreme pentru „standardele” internaţionale ale Nopţii Muzeelor. Acest aspect a fost însă compensat de organizarea extraordinar de bună pe care am regăsit-o la Peleş. Deşi cozile aveau o lungime considerabilă, nu am aşteptat foarte mult şi, în ciuda oboselii acumulate de ghizi, atitudinea lor a fost una profesionistă şi neaşteptat de caldă şi de binevoitoare!
Am parcurs drumul înspre casă cuprinsă de un sentiment bun, mulţumită şi mândră că şi în România se pot organiza evenimente de calitate şi... cu un crâmpei de nerăbdare sădit deja în sufletul meu pentru Noaptea Muzeelor 2014.

No comments:

© Olivia-Petra Coman, 2019 | Photographer: © Marcel Bancila. Powered by Blogger.