Deserturile mele preferate din Balcani

Vin după un sfârşit de săptămână în care am încercat din nou multe dulciuri. Recunosc, dulciurile sunt una dintre marile mele slăbiciuni şi de fiecare dată când am ocazia să încerc un desert nou, nu o ratez. La fel s-a întâmplat şi în Balcani, unde am simţit la fiecare călătorie cum tradiţiile culinare se întrepătrund şi dau naştere unor specialităţi pline de savoare, din care am selectat 5 pe care am decis să vi le prezint şi vouă.

1) Tufahija
Ce este: Un desert bosniac constând din mere însiropate umplute cu nuci. Se serveşte în sirop propriu şi se decorează cu frişcă.
Unde recomand servirea acestui desert: Restaurantul „River Una”, Bihać, Bosnia şi Herţegovina


2) HurmašicaHurmašica, Bosnia si Herzegovina 
Ce este: Un desert bosniac în formă de curmală, care este servit într-un sirop dulce.
Unde recomand servirea acestui desert: Restaurantul „Fajić”, Blagaj, Bosnia şi Herţegovina [Branilaca Bosne bb]


3) Baklava
Ce este: Arhicunoscutul desert de origine turcă, adoptat şi în ţările balcanice care s-au situat în trecut sub sfera de influenţă otomană. Foi subţiri, umplute cu nuci şi însiropate cu miere sau sirop de zahăr.
Unde recomand servirea acestui desert: Cele mai bune baclavale din viaţa mea le-am servit în centrul de rafting „Drina-Tara”, în urma unei după-amieze savuroase de rafting pe Tara şi Drina.


4) Crempita
Crempita, Muntenegru
 
Ce este: Binecunoscutul desert pe care noi îl numim „cremşnit”, moştenire a influenţelor austro-ungare asupra fostelor ţări iugoslave. Partea bună este că locuitorii acestora din urmă au adaptat apoi acest desert, realizându-l la dimensiuni foarte mari. Să fie oare „vinovată” pentru aceasta constituţia oamenilor din aceste zone?
Unde recomand servirea acestui desert: Cele mai bune şi mari crempita din viaţa mea le-am servit în Travnik, Bosnia şi Herţegovina, alături de o cupă mare de îngheţată de vanilie, şi în Kotor, Muntenegru, la un bistro din port.


5) Trileqe
Trileqe, Kosovo
 
Ce este: Desert albanez/kosovar, perfect şi răcoros pentru zilele sufocante de vară; un pandişpan îmbibat în lapte şi glazurat cu caramel/cremă de zahăr ars.
Unde recomand servirea acestui desert: Restaurantul „Besimi Beska” din Prizren, Kosovo. Nu vă veţi mai sătura!

Sper că v-am făcut poftă!
Cu siguranţă, mi-am făcut mie poftă şi voi vedea cu ce mi-o voi potoli! :-)

No comments:

© Olivia-Petra Coman, 2019 | Photographer: © Marcel Bancila. Powered by Blogger.